Advertising

Meer rendement halen uit je SEA-campagnes? We helpen je met het genereren van meer impressies, kliks en lagere CPC’s.

Advertising

En het leuke van online advertising is dat we met elk marketingbudget aan de slag kunnen. We richten de advertenties namelijk op mensen waarvan we weten dat ze interesse (kunnen) hebben in jouw product of dienst. Zo creëren we advertenties die relevant zijn voor jouw doelgroep, zodat er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt. Maar omdat er zoveel verschillende advertentietypen zijn, helpen we je eerst met het maken van de juiste advertentiekeuze. Onderstaand hebben we alle advertentietypen op een rij gezet.

Zoekmachine advertiging (SEA)

Adverteren in zoekmachines, kortweg SEA (Search Engine Advertising), is al sinds jaar en dag populair. Ook wel logisch, aangezien bezoekers in Google precies aangeven waar ze naar op zoek zijn. Door jouw advertentie op het juiste moment te laten zien in Google, weet je zeker dat iemand interesse heeft wanneer er op geklikt wordt. Naast deze ‘normale’ tekstadvertenties bovenin Google, bieden zoekmachines nog een aantal andere interessante advertentiemogelijkheden:

  • Google Shopping: adverteren met jouw webshop wanneer iemand op zoek is naar een specifiek product.
  • Google Display: naast tekstadvertenties, kunnen we ook met strakke banners of videoadvertenties gebruik maken van het enorme Google-netwerk van miljoenen sites, videokanalen en apps.
  • Remarketing: soms hebben potentiële klanten nog een klein zetje nodig voordat ze op jouw site actie ondernemen. Met remarketing benader je eerdere bezoekers nog een keer met een gerichte aanbieding om ze definitief over te halen.

Social meda advertising

Social media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en nog veel meer: we zijn er maar druk mee. Voor ons als adverteerders alleen maar mooi, want door alle gegevens die er worden achtergelaten bij het gebruik van social media, kunnen we namelijk heel gericht jouw merk onder de aandacht brengen bij een geselecteerde doelgroep. Zo kunnen we jouw product zelfs bij de meest exclusieve nichemarkt kwijt. Op maat gemaakte zwembandjes voor melkkoeien bijvoorbeeld. Of iets anders.

En net als bij de advertentiemogelijkheden van Google, kunnen we bij Facebook- en Instagram-advertenties ook gebruikmaken van remarketing. Door een zogeheten Facebook-pixel op je website te installeren, kunnen we zelfs jouw websitebezoekers bereiken via Facebook en Instagram. We kunnen bijvoorbeeld een persoonlijke, op maat gemaakte advertentie met kortingscode maken voor iedereen die in de afgelopen maand de nieuwe collectie op je website heeft bekeken. Zo vergroten we de kans dat er iets met de advertenties wordt gedaan. En dat allemaal door middel van data.

Social media advertising is dus een effectieve en relatief goedkope manier om meer bezoekers, leads of fans te krijgen. En daarnaast zorgt de tijdlijn ervoor dat je met jouw advertenties echt een verhaal kunt vertellen dat volgers aanzet tot actie. Het wordt tijd om jouw social mediakanalen voor je te laten werken. De vraag is alleen of jij er klaar voor bent.

Online is meetbaar

En wat in onze ogen het allerfijnst is aan online adverteren, is dat alles wat we doen meetbaar is. Zo weten we precies wie er interactie met je advertenties aangaan, wie er actie onderneemt op je website en ga zo maar door. En doordat alles meetbaar is, kunnen we telkens de campagnes optimaliseren om nog meer uit je advertentiebudget te halen. Zo zullen de resultaten naarmate de samenwerking vordert alleen maar beter worden. En met ons eigen dashboard heb je continu zicht op de lopende campagnes, zodat je met eigen ogen kunt zien hoe wij optimaliseren tot een hoger niveau tillen.

De mogelijkheden bij online adverteren zijn eindeloos. Daarom maken wij voor iedere klant weer een ander advertentiepakket. Want elke dienst of branche vraagt om een ander plan van aanpak. Daarom snappen we heel goed dat je nog het een en ander wilt weten. Dus, heb je vragen, ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen of hebben we je al overtuigd? Bel ons, dat vinden we enig.