Content Marketing

Van contentstrategie tot contentcreatie: wij helpen je impact te maken en je doelen te behalen.

 

Content vs. reclame

Reclame kijk je niet voor je plezier. Dat kijk je omdat het moet. Ooit een reclameblok voor je plezier opgezet? Nee, precies. Content, daarentegen, kijk je omdat je het wilt zien. Het klinkt gek, maar consumenten zoeken naar content omdat het een verhaal vertelt en iets toevoegt. Waar traditionele reclame louter “KOOP MIJ, IK BEN DE BESTE” schreeuwt, zorgt content dat het emotioneert, raakt en aanzet tot actie. Content is geen reclame, maar werkt wel in het voordeel voor jouw bedrijf. Een soort wolf in schaapskleren.

Content marketing als begrip

Content marketing wordt door velen gezien als containerbegrip, maar het is best wel concreet samen te vatten: content marketing omvat het creëren en verspreiden van content die aansluit op een vooraf bepaalde behoefte, met als doel nieuwe relaties te forceren en bestaande relaties te versterken. Stel: je verkoopt auto’s en je merkt dat klanten je regelmatig vragen naar oplossingen voor veelvoorkomende problemen. Een ideale vorm van content marketing zou dan zijn: video’s maken waarin je uitlegt hoe je veelvoorkomende problemen bij auto’s oplost.

Hiermee speel je in op de (vooraf bepaalde) behoefte, door content te creëren die je potentiële en huidige klanten echt helpt. Zo creëer je communicatie en interactie en laat je zien dat je meedenkt met de klant. En dat straalt dan weer professionaliteit, betrouwbaarheid en zelfverzekerdheid uit. En dat zorgt dan uiteindelijk voor meer leads. (Iets met een wolf in schaapskleren.)

Content marketing voor jouw onderneming

Omdat content marketing zo’n breed begrip is, dient het door iedere onderneming op andere wijze te worden ingezet. Waar duidelijke instructievideo’s leads opleveren voor een autoverkoper, zullen transparante video’s over het productieproces misschien leads voor een biologische boer opleveren. En content marketing is niet alleen gebruikmaken van video, het kan ook een socialmediastrategie, wekelijkse blog of iets heel anders zijn. Zolang het maar relevant is. Content die je (potentiële) klant helpt. In het juiste formaat, via het juiste kanaal en op het juiste moment.

En wij gaan je helpen om die formaten, kanalen en momenten vast te stellen, zodat we samen kunnen zorgen dat jouw content marketing een verhaal vertelt en iets toevoegt.

Contact

Imgerd Friso

Contentmanager

(020) 261 89 39
contact@performancedepartment.nl