Content-marketing

Van contentstrategie tot contentcreatie: maak impact en behaal je doelen!

 

Content vs. reclame

Reclame kijk je niet voor je plezier. Dat kijk je omdat het moet. Ooit een reclameblok voor je plezier opgezet? Nee, precies. Content, daarentegen, kijk je omdat je het wilt zien. Het klinkt gek, maar consumenten zoeken naar content omdat het een verhaal vertelt en iets toevoegt. Waar traditionele reclame “KOOP MIJ, IK BEN DE BESTE” schreeuwt, zorgt content dat het emotioneert, raakt en aanzet tot actie. Content is geen reclame, maar werkt wel in het voordeel voor jouw bedrijf. Een soort wolf in schaapskleren.

Contentmarketing als begrip

Contentmarketing omvat het creëren en verspreiden van content die aansluit op een vooraf bepaalde behoefte, met als doel nieuwe relaties op te bouwen en bestaande relaties te versterken. Stel: je verkoopt auto’s en je merkt dat klanten je regelmatig vragen naar oplossingen voor veelvoorkomende problemen. Een ideale vorm van contentmarketing zou dan zijn: video’s maken waarin je uitlegt hoe je veelvoorkomende problemen bij auto’s oplost.

Inspelen op behoeften

Door content te creëren die je potentiële en huidige klanten echt helpt, speel je in op de behoefte. Zo creëer je communicatie, interactie en denk je mee met je klant. Dat straalt dan weer professionaliteit, betrouwbaarheid en autoriteit uit. En dat zorgt dan uiteindelijk voor meer leads.

Contentmarketing voor jouw onderneming

Omdat contentmarketing zo breed is, dient het door iedere onderneming op andere wijze te worden ingezet. Waar duidelijke instructievideo’s leads opleveren voor een autoverkoper, zullen transparante video’s over het productieproces misschien leads voor een biologische boer opleveren. En contentmarketing is niet alleen gebruikmaken van video, het kan ook een socialmediastrategie, wekelijkse blog of iets heel anders zijn. Zolang het maar relevant is.

Content die je (potentiële) klant helpt. In het juiste formaat, via het juiste kanaal en op het juiste moment.

Contact

Imgerd Friso

Contentmanager

(020) 261 89 39
contact@performancedepartment.nl