Strategie

Wat zijn je doelstellingen en welke kanalen zet je in om ze te behalen?

 

De verschillende fasen

Eigenlijk valt of staat je bedrijf met een passende strategie. Het maakt niet uit of dit nu voor contentmarketing, social advertising of SEO is. Hoe je zorgt dat jouw merk of dienst een online identiteit krijgt, hangt af van de fase waarin je zit.

Starter

Je startte onlangs met een onderneming. Je wordt helaas nog niet gevonden. Dat is niet gek, want mensen kennen je merk nog niet. Terwijl elke onderneming een verhaal heeft. De vraag is: hoe vertel je dat verhaal? Het voeren van een uitgekiende online strategie is hierin van essentieel belang. Duidelijke doelstellingen, accurate doelgroepbepaling, het zoeken van de juiste kanalen en een concurrentieanalyse. Kortom: een contentplan.

Online marketing kan je hier op diverse manieren ondersteuning bieden. Wij assisteren je door te kijken hoe we voor jou de meeste groei kunnen realiseren. Zo geven we jouw merk een herkenbaar gezicht.

Groei

Je groeit. Maar net zoals bij een puber gaat het niet zoals je wilt. Je zoekt daarom hulp bij de stap hogerop. Die partij heb je nu gevonden. Wij je helpen jouw beoogde groei te realiseren door heel specifiek je doelgroep(en) te signaleren en te identificeren. Zo weten we hoe we ze kunnen bereiken. Gebruik je de juiste kanalen, besteed je je advertentiebudget optimaal en hanteer je een juiste tone of voice?

Bij de ene partij ontbreekt het aan een goede SEO-strategie, waar een ander bedrijf behoefte heeft aan informele socialmediacampagnes. Soms moet je niet nog meer bezoekers op je website willen, maar juist kijken naar hoe je de conversie van je huidige bezoekers verhoogt.

Change

Je onderneming staat en is bekend bij je doelgroep, maar de online resultaten zijn niet optimaal. Wij analyseren de oorzaak daarvan. Is er minder vraag naar je product? Is je website verouderd? Of is je doelgroep verdwenen van je huidige social mediakanalen?

Deze fase vergt veel onderzoek. Een nieuw contentplan is in veel gevallen ook de fundering van waaruit we verder werken. Natuurlijk doen we alles in overleg met jou. Want jij hebt de onderneming vanaf het begin meegemaakt. Duidelijke communicatie is hier waardevol, aangezien jij weet na welke actie(s) er minder omzet of winst was. Die verminderde groei kan namelijk al veroorzaakt worden door één kleine misstap. Maar soms moet je een stap terugnemen, voordat je er weer tien vooruit kunt zetten. En daarom zijn wij er.

Evaluatie

Je doelgroep eenmalig effectief bereiken vraagt om een uitgekiend marketingplan. Je doelgroep meerdere malen effectief bereiken vraagt om een terugkerende evaluatie van je marketingplan. De markt en je doelgroep veranderen namelijk constant. Verander daarom mee. Vraag jezelf regelmatig af of je kanalen nog wel relevant zijn. Misschien is je doelgroep wel overgestapt naar een ander kanaal. Hoe anticipeer je daarop?

Tijdens de evaluatiefase kijken we kritisch naar zaken als deze. Zo zorgen we voor een optimaal resultaat. Veel organisaties stellen een plan op, waarna ze dit plan klakkeloos uitvoeren. Jarenlang. Maar juist tijdens de uitvoering van dit plan is het van belang om wekelijks, of misschien wel dagelijks, te kijken naar mogelijke verbeteringen. Zo kom je er niet na de complete uitvoering van je marketingplan achter dat je het tóch anders had kunnen doen. Da’s zonde van je tijd, geld en geduld.

Wij zijn ons ervan bewust dat een minuscule aanpassing in je strategie of plan kan zorgen voor een wereld van verandering. Daarom gaan we graag met je zitten om te kijken of we jouw marketingplan of contentstrategie op zo’n manier kunnen aanpassen, dat een goed resultaat onontkoombaar is.

Contact

Koen Bol

Online strateeg

(020) 261 89 39
contact@performancedepartment.nl