Social Advertising

Elke doelgroep bevindt zich op social media. En wij weten precies hoe we ze via social advertising moeten bereiken. Of er nu een like-, lead- of productcampagne aan te pas moet komen: wij weten hoe we behoefte creëren voor jouw product of dienst.

Gewoon lekker social

Social media valt niet meer weg te denken uit de marketingwereld. Men kijkt je tegenwoordig zelfs een beetje raar aan als je vertelt dat jouw bedrijf nog geen Facebook-, LinkedIn- of Instagrampagina heeft. En dat snappen wij ook wel. Socialmediamarketing is namelijk een geweldige manier om je online doelgroep te bereiken. Echter, voor veel bedrijven is alleen het structureel plaatsen van goede content niet voldoende. Er moet geadverteerd worden om het onderste uit de kan te halen.

Gelukkig bieden de meeste sociale kanalen daar uitkomst. De uitgebreide online advertentiemogelijkheden van verschillende social media bieden ons alles wat we nodig hebben om op een gerichte, effectieve en vooral betaalbare manier jouw doelgroep te bereiken. Via social advertising is namelijk ontzettend veel winst te behalen. De enige vereiste is dat je weet hoe je het moet inzetten. En dat is toch waar het bij veel bedrijven misgaat. Gelukkig kunnen wij je helpen. Lees maar even verder.

Facebook en Instagram

Facebook is verreweg het grootste sociale platform. En ook de advertentiemogelijkheden van dit medium zijn niet mis. Gericht adverteren, retargeting, leadcampagnes en nog veel meer: het is allemaal mogelijk met de advertentiemogelijkheden van Facebook. En omdat Instagram en Facebook op hetzelfde algoritme draaien, correleren de advertentiemogelijkheden van deze twee platformen steengoed met elkaar. Zo goed, dat we vanuit ons Facebook Business-account onze Instagram-advertenties op kunnen stellen.

Binnen social advertising is een goed doelgroeponderzoek van groot belang. Want als je niet weet wie je moet bereiken, dan is het moeilijk om relevante advertenties op te stellen. Het prettige aan Facebook is dat eigenlijk elke doelgroep hier te vinden is, hoewel Instagram ook steeds breder aan het worden is. Hierdoor kunnen we eigenlijk elk soort campagne laten draaien op dit medium. Of je nu productcampagnes, leadgeneratie of gewoon meer likes wilt: wij weten exact welke hoe we jouw beoogde doelgroep moeten bereiken. En maak je geen zorgen: ook de content waardoor deze advertenties zo goed presteren kunnen we voor je creëren.

LinkedIn

Adverteren op LinkedIn werkt eigenlijk hetzelfde als bij Facebook en Instagram. Echter, de doelgroep op LinkedIn is heel anders dan die van Facebook. Waar er op Facebook en Instagram vooral informeel gecommuniceerd wordt, is LinkedIn veel zakelijker en meer werkgerelateerd. Het hangt dus van je markt af welk platform het beste voor jou werkt. Hoewel een combinatie van beide vaak ook werkt. Denk hierbij aan b2c-advertenties op Facebook in combinatie met b2b-advertenties op LinkedIn. Win-win.

Ook op LinkedIn hangt het type campagne af van je doelstelling. Zo kun je op LinkedIn kiezen voor ‘Text Ads’ − die zorgen voor meer verkeer naar een externe pagina − of ‘Sponsored Content’ − welke zorgt voor meer verkeer naar je LinkedIn-pagina. Het is dus goed om te weten of je in wilt zetten op groei en naamsbekendheid, of bijvoorbeeld alleen losse verkopen uit je webshop. En ook voor LinkedIn geldt: wij verzorgen ook de content waardoor jouw advertenties goed presteren.

Scherpe copywriting, een uitgekiende contentmarketingstrategie en passende visuele ondersteuning. Dat is waar het om draait op social. En dat is voor het adverteren net zo.

Binnenkort een kop koffie doen?

Contact

Imgerd Friso

Contentmanager

(020) 261 89 39
contact@performancedepartment.nl