Technische SEO

Mocht je website niet helemaal lekker lopen, dan kan een SEO-analyse uitkomst bieden. Onze experts sporen de knelpunten op, zodat we jouw website weer kunnen laten scoren.

SEO: wat is er loos met mijn website?

Je creëert content mooier dan Doutzen Kroes, maar er is niemand die het ziet. Zonde, maar je bent niet de enige. We horen dit veel vaker. Het feit dat niemand je prachtige content ziet kan te maken hebben met de techniek van je website. Maar niet getreurd: er is iets aan te doen. We horen je denken: wat dan? Nou, voordat we je dat uitleggen, is het allicht goed om te weten hoe websites door Google worden beoordeeld.

Google ambieert optimale gebruiksvriendelijkheid. Daarom gaat het algoritme alle webpagina’s af om te controleren of de techniek naar behoren werkt. Ook wordt er gekeken naar de relevantie van de content. (Of de informatie aansluit op de zoekvragen van bezoekers.) Wanneer een website aan al deze punten voldoet, wordt deze opgenomen in de indexatie van Google. Wanneer iemand dan een vraag stelt in de zoekopdrachten, wordt de index geraadpleegd en zoekt Google naar de resultaten die het beste matchen met de vraag die wordt gesteld. Op deze manier wordt er aan elke website een plek in de ranking toegekend. Eitje, toch?

Een SEO-analyse

Om te achterhalen of jouw website steken laat vallen, kunnen onze SEO-specialisten een SEO-analyse uitvoeren. Hierbij gaan ze zichzelf de volgende vragen stellen:

  • Welke technische problemen treden er op wanneer jouw website wordt geopend?
  • Is de laadtijd van je website optimaal?
  • Hoe ziet de XML- en HTML-sitemap eruit?
  • Hoe is de Robots.txt ingericht?
  • Zijn er codes die geoptimaliseerd of geïmplementeerd kunnen worden?
  • Zijn er canonical tags aanwezig?

 

Nu is dit voor jou als leek waarschijnlijk lastig om te begrijpen. En dat snappen we wel, want onze SEO-experts zijn jaren bezig geweest om dit te leren. Als je het meteen had begrepen, dan zouden we nog wel een plekje voor je vrij hebben. Enfin, om het nog een beetje moeilijker te maken, schotelen we je een lijst voor met zaken waar onze SEO-experts allemaal naar gaan kijken als je met ons in zee gaat. Dit zijn namelijk de belangrijkste onderwerpen binnen technische SEO. En dat zijn er nogal wat:

  • crawling
  • rendering
  • indexatie
  • mobile responsiveness
  • SSL
  • structured data
  • migraties
  • page speed
  • contentoptimalisatie
  • status codes
  • sitestructuur

 

Lastig om te begrijpen waar dit allemaal precies over gaat, of niet? Dat dachten wij dus ook. Daarom lijkt het ons verstandig dat we eens met elkaar bellen, of dat we elkaar een keertje face-to-face spreken. Zo kunnen we met jou gaan kijken naar alle zaken waar op het gebied van technische SEO nog winst valt te behalen. En dan krijg je van ons een gratis uitleg bij elk complex begrip. Dan steek je er ook nog wat van op. Met of zonder suiker?

Contact

Hessel Middendorp

SEO-specialist

(020) 261 89 39
contact@performancedepartment.nl