Search Engine Advertising (SEA)

Als mensen een product googelen, dan zijn ze ernaar op zoek. Wij zorgen dat jij bij de bovenste resultaten staat, zodat je snel (en betaalbaar) mensen naar je website kunt trekken.

Zoekmachine adverteren als vak

Als je op zoek bent naar een product of dienst, dan begint je zoektocht vaak op Google (of Yahoo of Bing, maar laten we voor het gemak Google hanteren). Je tikt een paar relevante woorden, drukt op enter en voilà, daar zijn je eerste resultaten. En van die zoekresultaten, zijn de bovenste vaak advertenties. Wanneer er vervolgens op wordt geklikt, dan wordt de bezoeker naar de gekoppelde website geleid. En telkens als er op zo’n betaalde advertentie wordt geklikt, wordt er door de adverteerder een bepaald bedrag betaald. Klikt er niemand, dan betaal je dus ook niet. Dit wordt pay-per-click, oftewel PPC genoemd.

Het betaald adverteren in zoekmachines wordt, hoe kan het ook anders, zoekmachine adverteren, search engine advertising of kortweg SEA genoemd. En door de ontwikkeling van het internet, is SEA steeds complexer geworden. Een Google Ads of Bing-campagne draaien en meteen winst behalen zit er dus eigenlijk niet meer in. Het beheren, optimaliseren en winstgevend maken van SEA-campagnes is echt een proces, en daarmee een vak, geworden. Daarom besluiten veel ondernemers om dit vak uit te besteden. En daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres.

SEA: flexibel, betaalbaar en meetbaar

Bijna iedereen maakt gebruik van zoekmachines, waardoor iedere doelgroep via search engine advertising te bereiken is. En omdat er wordt betaald per klik, is deze manier van adverteren een van de snelste, meest flexibele en kostenefficiënte manier om je potentiële klanten te bereiken.

Als je je search engine advertising bij ons uitbesteedt, zorgen onze gecertificeerde Google Ads-specialisten dat jouw website op alle relevante zoektermen te vinden is. Zo zorgen we voor meer verkeer naar je website, meer naamsbekendheid en meer conversies. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk?

Allereerst bespreken we jouw doelstellingen. Wat wil je bereiken, wat is de tijdsspanne en wat is je budget. Onze SEA-specialisten begeleiden je tijdens dit traject, zodat alles duidelijk is voordat we beginnen. Als de doelstellingen bekend zijn, richten wij de campagne(s) in en doen we uitgebreid onderzoek naar de voor jouw onderneming relevante zoekwoorden. Hierna schrijven onze copywriters meerdere advertentieteksten, zodat we gaandeweg kunnen testen welke teksten optimaal presteren. (Lees: meer en goedkopere conversies opleveren.) Ook voorzien we de advertenties van advertentie-extensies − uitbreidingen van de advertentieteksten om de zichtbaarheid en relevantie te vergroten. Zo halen we het maximale uit jouw advertentiebudget.

Omdat wij willen dat jij precies weet wat er allemaal gebeurt, zorgen we dat we je middels duidelijke rapportages op de hoogte houden. Ook controleren wij dagelijks onze SEA-campagnes, zodat we kunnen optimaliseren als dat nodig is. Een stukje service van de zaak. Dat vinden wij heel normaal.

En uiteraard begrijpen we dat het lastig is om op basis van zo’n stuk tekst te beslissen of search engine advertising iets voor jou, of jouw onderneming is. Daarom mag je ons altijd even bellen, zodat we telefonisch of face-to-face de mogelijkheden kunnen bespreken.

Contact

Koen Bol

Online strateeg

(020) 261 89 39
contact@performancedepartment.nl