Zoekmachine optimalisatie

Beter zichtbaar zijn voor je doelgroep en de juiste informatie bieden; samen zorgen we voor de groei van jouw ranking.

 

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Ieder bedrijf wil in zijn online strategie natuurlijk de lijstaanvoerder in de Google-ranking zijn. Een mooie wens. Echter, we moeten vooral kijken welke vindbaarheid bijdraagt aan je doelstellingen en waarmee je de juiste doelgroep aanspreekt. Dit is precies waar wij je mee helpen. Uiteraard kunnen we alles uit handen nemen, maar met dezelfde passie kunnen we ook acteren in een adviserende rol.

Onze aanpak: De opstartfase

Eerst bekijken we gezamenlijk je overkoepelende onlinemarketingstrategie. Voordat we zorgen dat je vindbaar gevonden wordt, moeten wij begrijpen wat je exacte doel zijn, wat je wil verkopen en vooral wie er op je website terecht moeten komen.

In dit traject hebben we o.a. een meeting met alle belangrijke stakeholders en afdelingen binnen jouw bedrijf. Ook staren we ons niet blind op SEO, we kijken namelijk ook naar je andere online marketingactiviteiten en hoe deze SEO ondersteunen.

De opstartfase sluiten we af met gezamenlijke doelen (KPI’s) en een rapportage om de voortgang te monitoren. De impact maken we meetbaar.

De uitvoerfase

De plannen en doelen zijn duidelijk. Nu gaan we echt aan de bak. Binnen SEO kijken we o.a. naar de volgende peilers:

  • Content: we zorgen dat jouw content zo is geschreven dat de zoekmachine het begrijpt en hoe het je doelgroep aanspreekt.
  • Techniek: een technisch goedwerkende website zal je positie binnen Google versterken.
  • Hosting: zonder een goede fundering kunnen we geen paleis bouwen.
  • Autoriteit: sterke links van en naar jouw website laten Google zien dat je een autoriteit bent binnen jouw markt, waardoor een hogere ranking wordt gerealiseerd.

Tijdens deze fase werken we stap voor stap aan bovenstaande punten. SEO is een continu proces en afhankelijk van de voortgang kan het per maand erg verschillen welke aspecten aandacht nodig hebben.

De optimalisatie- & ontdekkingsfase

Met het behalen van een goede positie in Google hebben we een doelstelling gehaald, maar zijn we er nog niet. Eigenlijk begint het echte werk hier pas. Is je doelgroep aangesproken? Klikken ze door, hoeveel content wordt er gelezen?

Uiteraard houden we hier tijdens de opstartfase al zo goed mogelijk rekening mee, het is echter niet altijd een schot in de roos. Daarom is het van belang om boven op de statistieken te zitten en te blijven optimaliseren, een continu process wat je niet uit kan zetten.

Ook biedt deze fase vaak mooie groeikansen. Doordat je de doelgroep nu op je site hebt begin je nog meer over ze te leren. Deze kennis draagt bij aan de optimalisatie van je advertenties, blogs, video en misschien zelfs je tone of voice. Optimalisatie op basis van wat je leert, dat maakt je online marketing on point.

Contact

Hessel Middendorp

SEO-marketeer

(020) 261 89 39
contact@performancedepartment.nl