Strategie

Wat zijn je doelstellingen en welke kanalen ga je hiervoor inzetten? Wij helpen een ijzersterke, succesvolle strategie te bepalen.

 

De verschillende fasen

Eigenlijk valt of staat je bedrijf met een passende strategie. Het maakt niet uit of dit nu voor contentmarketing, social advertising of SEO is. Een goede strategie is essentieel. En ook daar kun je ons voor inschakelen. Maar hoe we precies gaan zorgen dat jouw merk, dienst of onderneming een online identiteit krijgt, hangt af van de fase waarin je momenteel zit. De drie mogelijke fasen zijn: starter, groei en verandering. Een uitleg van de fasen vind je hieronder.

Starter

Je bent begonnen met een onderneming, maar je wordt online nog niet gevonden. Dat is niet gek, want mensen (her)kennen jouw merk nog niet. Daarom gaan wij je helpen met het creëren van een online identiteit en een passend verhaal. Want elke onderneming heeft een verhaal, de vraag is alleen hoe we die het beste kunnen vertellen. Het voeren van een uitgekiende online strategie is hierin van essentieel belang. Duidelijke doelstellingen, accurate doelgroepbepaling, het zoeken van de juiste kanalen en een concurrentieanalyse. Kortom: een contentplan.

Online marketing kan je hier op diverse manieren ondersteuning bieden. Echter, kan het als starter lastig zijn om een eventueel advertentiebudget opzij te zetten. Wij gaan je hierin assisteren door te kijken hoe we voor jou tegen een goede prijs, de meeste groei kunnen realiseren. Zo zorgen we samen dat jouw merk een gezicht krijgt en herkenning opwekt bij je doelgroep.

Groei

Je groeit, maar net zoals bij een puber gaat het niet helemaal zoals je zou willen. Je zoekt daarom een partij die je kan helpen naar een stap hogerop. Die partij heb je nu gevonden, dus daar hoef je niet meer over in te zitten. Wij kunnen je helpen je beoogde groei te realiseren door heel specifiek je doelgroep(en) te signaleren en te identificeren, zodat we vervolgens concreet met hen kunnen communiceren. Gebruik je de juiste kanalen, besteed je je advertentiebudget optimaal en hanteer je een juiste tone-of-voice naar je doelgroep? Vragen als deze stellen we onszelf, om vanuit daar te gaan optimaliseren.

Om te groeien zijn er verschillende aspecten waarmee we je zouden kunnen helpen. Bij de ene partij ontbreekt het namelijk aan een goede SEO-strategie, waar een ander bedrijf behoefte heeft aan informele social mediacampagnes. En soms moet je niet nog meer bezoekers op je website willen, maar juist kijken naar hoe je de conversie van je huidige bezoekers kunt verhogen. Dit zijn allemaal dingen die wij voor je gaan uitzoeken.

Change

Je onderneming staat en is bekend bij je doelgroep, maar de online resultaten zijn nog niet optimaal. Wij kunnen voor je analyseren waar dit aan ligt. Is er minder vraag naar je product? Is je website verouderd? Of is je doelgroep verdwenen van je huidige social mediakanalen? Vragen als deze stellen we onszelf, en vanuit daar gaan we uitzoeken waar die verminderde groei aan ligt.

Deze fase vergt veel onderzoek. Een nieuw contentplan zal in veel gevallen ook de fundering zijn van waaruit we verder gaan werken. En natuurlijk doen we alles in overleg met jou. Want jij hebt de onderneming vanaf het begin meegemaakt. Duidelijke communicatie is hierin waardevol, aangezien jij ons in veel gevallen kunt vertellen na welke actie(s) er minder omzet of winst werd gemeten. Die verminderde groei kan namelijk al veroorzaakt worden door één kleine misstap. Maar soms moet je een stap terugnemen, voordat je er weer tien vooruit kunt zetten. En daarom zijn wij er.

Contact

Koen Bol

Online strateeg

020-2618939
contact@performancedepartment.nl